Activitatea de dezvoltare comunitară 20192019-07-23T11:24:48+03:00

SPORTRROM – Activități sportive pentru copiii din localitățile Cojasca și Iazu

Proiectul cu sprijinul financiar al Kaufland Romania, vizează creșterea calității vieții pentru un număr de 72 de copii, majoritatea romi aflați la risc de abandon școlar din 2 școli din localitățile Cojasca și Iazu, prin promovarea de activități sportiv-educaționale și implicarea comunității în evenimente sportive locale.

Obiective:

  • Participarea la evenimente și antrenamente sportive a unui număr de 72 de copii cu vârsta cuprinsă intre 7 și 14 ani din Cojasca și Iazu în perioada Septembrie 2018 – Februarie 2019;
  • Implicarea a 200 de părinți/persoane din comunitate la evenimente spor-tive în perioada Octombrie 2018-Februarie 2019;
  • Dezvoltarea unor valori sportive precum respect, educație, sănătate, egali-tate, stimă de sine și autonomie pentru 72 de copii din Cojasca și Iazu în perioada Septembrie 2018 – Februarie 2019;

Beneficiari:

  • 72 de copii din clasele I – VIII, elevi ai școlii gimnaziale din localitățile Cojasca și Iazu;
  • 15 voluntari din comunitate/Kaufland;
  • Circa 24 cadre didactice;
  • 200 persoane din rândul familiilor copiilor sau alte persoane/copii din comunitate;

Rezultate:

  • Evenimente sportive (crosul elevilor din localitățile Cojasca și Iazu)
  • antrenamente pe săptămână: 2 în localitatea Cojasca și Iazu pentru clasele I-IV și 2 în localitatea Cojasca pentru clasele V-VIII.
  • Vizite socio-educative
  • Dezvoltarea spiritului de echipă și motivarea copiilor pentru continuarea parcursului educațional
  • Creșterea ratei prezenței școlare a copiilor și dezvoltarea armonioasă a acestora
  • Consolidarea relațiilor copii-părinți
  • Creșterea calității vieții

 

S-a făcut lumină! – un proiect FDP – Protagoniști în educație și ING Bank

FDP – Protagoniști în educație, cu sprijinul financiar al ING BANK, lansează proiectul “S-a făcut lumină!”.  Proiectul se adresează comunității din Pata Rât, zona Rampă, Cluj-Napoca. Acesta își propune să îmbunătățească calitatea vieții a 27 de familii care trăiesc în sărăcie extremă prin dotarea locuințelor cu panouri fotovoltaice și sobe pirolitice.

Proiectul include alte două componente: sesiuni de formare a părinților și copiilor privind educația pentru sănătate și financiară, precum și o campanie de sensibilizare a 20 de companii private cu privire la nevoile de bază ale persoanelor din comunități defavorizate ca o premisă pentru implicare în replicarea proiectului și în alte comunități.

Alexandrina Kiss, coordonatorul proiectului a subliniat importanța acestuia:  „Acest proiect este o premieră pentru organizația noastră din mai multe puncte de vedere: în primul rând, este un proiect pilot care presupune dotarea locuințelor improvizate cu panouri fotovoltaice și sobe pirolitice, într-o comunitate unde nu există nici electricitate, încălzire sau canalizare; în al doilea rând, implică și o invitație la inițiativă în mediul business propunând replicarea modelului și în alte comunități dezavantajate; și nu în ultimul rând, are la bază o colaborare intersectorială – Compania Telecomponenti România SRL și Direcția de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca”.

Proiectul nu propune doar o îmbunătățire provizorie a condițiilor de viață ci își propune să îmbunătățească calitatea vieții dincolo de acest an în care va fi implementat proiectul.  Dincolo de o locuință, ce permite un trai decent cu condiții de igienă și încălzire, pe termen lung, instalarea acestor echipamente reduce considerabil costurile de trai pentru aceste familii. Credem că eradicarea sărăciei și dreptul tuturor copiilor la un trai decent trebuie să ne preocupe pe toți. Prin activitățile desfășurate de-a lungul timpului, FDP – Protagoniști în educație oferă răspunsuri integrate şi axate pe copil pentru a răspunde nevoilor individuale şi colective ale acestora. Este prima dată când îndrăznim mai mult și suntem conștienți că nu va fi ușor, însă credem că mereu merită încercat.

—–

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri. În România, misiunea se reflectă în acțiunile de responsabilitate socială prin contribuția la pilonii strategici de educație financiară (proiect principal-Banometru) și antreprenoriat (proiect principal- Startarium), dar și prin competiția Adoptă un proiect (program anual ce își propune susținerea comunităților locale și a persoanele care se află în situații dificile).