Empowering parents for raising happy children

2019-05-21T17:26:18+02:00marți, 21 mai, 2019|

Durată: 1 decembrie 2017 – 30 noiembrie 2018

Scop: Reducerea marginalizării în rândul familiilor aflate în situații de dificultate prin împuternicirea părinților de a înțelege și dezvolta abilități pentru a-și îmbunătăți condițiile de viață și pentru a trăi independent.

Obiective:

  • Dezvoltarea abilităților parentale și a stimei de sine în rândul celor 25 de părinți expuși riscului de excludere socială;
  • Împuternicirea părinților aflați în situații de risc de a-și cunoaște și accesa serviciile publice, de a respecta drepturile copiilor, de a avea acces la servicii publice;
  • Cel puțin 30 de copii vor avea acces la educație, în funcție de vârsta lor;

Beneficiari:

  • 25 familii aflate în situații de risc care locuiesc în diferite zone din București sau Ilfov (familii cu mulți copii care trăiesc în condiții precare, părinți care au nevoie de educație, copii cu dizabilități, tineri instituționalizați care au devenit părinți, mame singure cu mai mult de doi copii), 50 de copii (de la 1 an până la 12 ani) cu diferite dizabilități sau nevoi educaționale speciale sau copii care trăiesc în condiții foarte sărace.

Rezultate obținute:

  • Toate cele 25 familii și-au îmbunătățit abilitățile de viață independentă și sunt mai responsabile cu nevoile copiilor lor;
  • 9 mame au fost provocate să participe la cursuri de alfabetizare pentru a învăța să scrie și să citească, una dintre ele fiind foarte conștiincioasă în acest sens și s-a înscris în cadrul programului educational ”A doua șansă”;
  • 5 părinți au reușit să se integreze pe piața muncii, îmbunătățindu-și astfel condițiile de trai, în urma participării la ședințe de consiliere vocațională;
  • 40 de copii care provin din familii sărace sau copii cu cerințe educaționale speciale au rămas înscriși în învățământul de masă;
  • Reprezentanți din cadrul instituțiilor administrației publice au fost informați în legătură cu: drepturile omului, accesul egal la serviciile publice pentru copii cu cerințe educaționale speciale, persoane cu dizabilități;
  • 40 educatori și profesori din grădinițe și școli au fost informați despre metode incluzive de lucru cu părinți vulnerabili și copii cu cerințe educaționale speciale.

Finanţator: Fundația Renovabis, Germania