SuccES – întreprinderi sustenabile pentru incluziune

2017-10-26T12:20:36+00:00joi, 26 octombrie, 2017|

Despre proiect

Obiectivul general al proiectului

Obiectivul general al proiectului „SuccES întreprinderi sustenabile pentru incluziune”, DMI 6.1 «Dezvoltarea economiei sociale», Axa prioritară nr. 6 «Promovarea incluziunii sociale», contract de finanțare nr. POSDRU/168/6.1/S/146329 îl constituie facilitarea accesului pe piața muncii a 120 de persoane din grupurile vulnerabile prin înființarea și dezvoltarea a 4 structuri ale economiei sociale (SES) în mediul rural și urban și asigurarea accesului la servicii de ocupare în 4 regiuni de dezvoltare: București-Ilfov, Sud-Muntenia, Nord-Vest și Vest.

Obiectivele proiectului

  • Servicii de ocupare adaptate nevoilor persoanelor vulnerabile în 4 regiuni de dezvoltare prin consolidarea capacității, competențelor, cunoștințelor și stimei de sine pentru 120 de persoane vulnerabile
  • Înființarea și dezvoltarea a 2 SES (producție de pavele, jud. Arad și servicii de curățenie, jud. Dâmbovița) generatoare de profit și sustenabile pentru inserția sustenabilă pe piața muncii a 8 persoane expuse riscului de excluziune socială
  • Dezvoltarea a 2 SES – (producție de mozaic, jud. Ilfov și servicii de curățenie, jud. Cluj) generatoare de profit și sustenabile pentru inserția sustenabilă a 6 persoane expuse riscului de excluziune socială

Beneficiarul proiectului este Fundația Dezvoltarea Popoarelor cu sediul în Județul Ilfov, Comuna Dobroești, Sat Dobroești, Șos. Fundeni, Nr. 180.

Partenerii proiectului

  • Fundația Dezvoltarea Popoarelor – Filiala Arad, cu sediul în Str. Ghe. Doja, nr 98 A, Arad, 310045
  • Fundația Dezvoltarea Popoarelor – Filiala Cluj, cu sediul în Str. Eroilor nr. 48, Ap.14, Cluj Napoca, Jud. Cluj
  • Fundația Dezvoltarea Popoarelor – Filiala Dâmbovița, cu sediul în Târgoviște, Str. Nicolae Radian, nr. 3A, et.3, cam. 32, jud. Dâmbovița
  • Primăria Orașului Sântana, cu sediul în Str. Muncii, nr. 120A, Oraș Sântana, Jud. Arad, Cod 317280
  • SC Proiect Mozaic SRL, cu sediul în Șos. de Centură nr.103, hala B5, Popești Leordeni, jud. Ilfov

Proiectul se adresează următoarelor categorii de beneficiari:

  • Familii cu peste doi copii
  • Femei în situații de risc
  • Persoane care au părăsit timpuriu școala
  • Persoane cu dizabilități
  • Persoane de etnie romă

Prezentarea Structurilor de Economie Socială

Societatea comerciala este infiintata de catre Unitatea administrativ teritoriala ORASUL SANTANA, persoana juridica de drept public, cu capacitate juridica deplina si patrimoniu propriu, reprezentata prin Consiliul Local Santana ca autoritate deliberativa, cu sediul in orasul Santana, str.Muncii, nr. 120A, judetul Arad. Aceasta functioneaza in satul apartinator Caporal Alexa unde are inchiriata o hala de productie si spatiu de depozitare.

Linia de fabricat pavele din cadrul intreprinderii este automatizata, muncitorilor le ramane doar sa incarce in skip si sa depoziteze pavelele pentru uscat pe paleti, pregatindu-le, astfel, pentru vanzare. Societatea va achizitiona prin proiect si materia prima necesara fabricarii pavelelor pana in luna octombrie a acestui an dupa care va trebui sa se sustina singura.

Intreprinderea are in acest moment 8 angajati dupa cum urmeaza: 1 manager intreprindere norma 50%, 1 responsabil financiar norma 50%, un sef de echipa cu norma intreaga si 5 muncitori toti cu norma intreaga. Consideram ca aceasta structura este suficienta, deocamdata, pentru atingerea obiectivelor propuse. Societatea functioneaza ca o structura de economie sociala datorita criteriilor de selectie a personalui: 5 dintre angajati indeplinesc criteriile pentru a putea fi declarati persoane in dificultate. Angajatii societatii au participat la stadii de ucenicie in cadrul unor societati cu acelasi obiect de activitate, ocazie cu care s-au familiarizat atat cu procesul de productie cat si intreaga procedura de fabricare si comercializare a pavelelor.

Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor Filiala Dâmbovița este un ONG care activează în sfera serviciilor educative, de ocupare și de incluziune socială de mai bine de 15 ani, în comunități precum Cojasca, Bilciurești, Ciocănari.

Începând cu anul 2015, Fundația a creat o Structură de Economie Socială, SES FDP Dâmbovița, ca departament în cadrul Fundației, care are ca obiect principal de activitate Servicii generale de curățenie.

SES FDP Dâmbovița are o echipa tânără, la început de drum, cu o mare dorință de reușită in acest domeniu, foarte motivata, iar aceasta motivație este puternica pentru ca prin munca noastră ne ajutam, in primul rând semenii, iar reușita noastră înseamnă oportunități de munca pentru oameni simpli cu nevoi reale.
Echipa noastră este formata din 6 persoane, dintre care 3 echipa operativa, respectiv 2 agenți de curățenie și un șef de echipă, la cere se adaugă un responsabil marketing/vânzări, un responsabil financiar contabil si un manager.
Oferim serviciile de curățenie pornind de la premisa că parteneriatul, respectul, exigența și competența reprezintă valorile care caracterizează metoda noastră de lucru.
Suntem o întreprindere mică, la început de drum, dar cu o mare dorință creștere, învățare și reușită.

Serviciile pe care le oferim acoperă o paletă largă de operațiuni de curățenie, care pot fi împărțite în:

  • Activități de curățenie generală
  • Activități de curățenie de întreținere
  • Activități de curățenie după constructor

Avem posibilitatea să lucrăm cu echipamente profesionale (Mașină de spălat pardoseală, Monodisc, Aspirator profesional si Aspirator cu injecție extracție) pentru a oferi clienților un nivel înalt de calitate, de asemenea soluțiile pe care le folosim sunt profesionale si certificate.

Acordam o mare importanță activităților si instrumentelor de Marketing. Astfel, pe lângă o persoană dedicată pentru această activitate, ne propunem realizarea unui plan de marketing care să dea coerență eforturilor noastre de a atrage clienți.

Printre instrumentele pe care le folosim sau le vom folosi în curând putem menționăm un site dedicat, anunțuri în mass media și online și flyere, contactare directă a firmelor, ansamblurilor rezidențiale, instituțiilor si autorităților publice.

SES 3 – S.C. Proiect Mozaic S.R.L. este o întreprindere socială înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului (cu nr. J23/864 şi CUI 30016181) la data de 02.04.2012, cu sediul în orașul Popești Leordeni, sos. de Centură nr.103, hala B5, jud. Ilfov.

S.C. Proiect Mozaic S.R.L. este autorizată ca unitate protejată şi beneficiază de drepturile prevăzute de Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

Considerăm că oferim un exemplu de bune practici pentru întreprinderile sociale în ceea ce privește modelul care se naște de la o întâlnire între social şi mediul business şi în care persoana este protagonistă, pe principiul „persoana potrivită la locul potrivit”.

Obiectul de activitate al întreprinderii, conform cod CAEN 2349, este fabricarea de plăci ceramice. Produsele şi serviciile principale sunt: plăci de mozaic din gresie, faianţă, sticlă, piatră naturală, de diferite forme şi dimensiuni, servicii de tăiere, incizie, rectificare. Valoarea adaugată a produselor constă în faptul că pot fi personalizate în funcţie de dorinţa clientului sau realizate artistic, rezultând modele unicat.

Mozaicul este realizat printr-un proces tehnologic pe care tinerii integraţi la întreprindere şi l-au însuşit la instruirile cu experţi şi prin sesiunile de practică din prima perioadă de funcţionare. Fabricarea presupune operaţiuni de tăiere cu ajutorul utilajelor care înseamnă transformarea plăcilor de gresie/ faianţă/ alte materiale pentru decoraţiuni, în plăci mici de diferite dimensiuni. Operaţiunile după tăiere presupun un grad mare de manufacturare: selecţia plăcilor ce nu corespund calitativ, uscarea, verificarea şi montarea pieselor în matriţe, verificarea matriţelor şi lipirea, preluarea matriţelor după lipirea plasei şi după ce sunt bine uscate, şi ambalarea în cutii. Procesul de producţie este coordonat de către directorul de producţie, inginer de specialitate. Calitatea produselor este verificată în mai multe etape ale ciclului productiv (în timpul tăierii, când sunt puse în matrițe, odată lipite pe plasă).În prezent activitatea întreprinderii este în creştere.

SES 4 – Societatea FDP Store Team SRL a fost infiintata in anul 2011 iar scopul societatii a devenit sustinerea persoanelor vulnerabile in educatia pentru munca si efectiv in realizarea unui camp al muncii adecvat acestor persoane. Ideea dezvoltarii servicilor de curatenie a venit intr-un moment in care societatea noastra a parcurs un moment al reorganizarii activitatii proprii pe fondul accesului pe piata muncii a persoanelor vulnerabile a caror educatie pentru munca, gestionare financiara si deprinderi de viata independenta avea multe lacune. Astfel FDP Store Team SRL si-a autorizat la ORC un serviciu specializat pe curatenie, modalitate prin care persoanele vulnerabile au avut un acces mai facil pe piata muncii.

Societatea FDP Store Team SRL presteaza servicii de curăţenie profesională în apartamente, case particulare, birouri, showroom-uri, spaţii comerciale, mall-uri, hale industriale din Cluj-Napoca şi localităţile limitrofe (Floresti, Baciu, etc).

O firma de curatenie are nevoie pentru a se dezvolta de personal specializat in curatenie si capabil sa munceasca in acest domeniu. FDP Store Team are un administrator care se ocupa de procesele de achizitie si comanda, relatia cu bancile, politica si recrutarea de personal, va supraveghea la locul de munca, va intocmi planul de programari impreuna cu clientii etc, un agent de vanzări/responsabil marketing care se ocupa de identificarea clientilor si de relatia cu acestia, identificarea si realizarea de noi contracte, va realiza si implementa planul de promovare si un contabil care se ocupa de evidenţa contabilă primară, întocmire state de plată, realizare declaraţii etc.

Livrarea serviciilor se face de catre agentul de vanzari care se deplaseaza „door to door” catre companiile private prezentand oferta de servicii a societatii.

Alaturi de aceasta forma de livrare mai exista si cea exprimata prin metodele de promovare scrisa sau media (vom crea fluturasi si promovare prin site).

Promovarea se va realiza in functie de categoriile de clienti, Astfel pentru persoanele juridice modalitatea de promovare se va realiza prin marketing direct, door to door, prezentandu-se oferte si pe baza recomandarii clientilor. Pentru persoanele fizice se vor distribui fluturasi, utilizrea paginii de facebook, site, rcomandrea clientilor.

Una dintre cele mai importante resurse ale unei firme de curatenie sunt agentii de curatenie si echipamentele si utilajele de asigurare servicii.

In societatea noastra sunt incadrate 4 persoane cu dizabilitati care lucreaza cu norma part time, zilnic, din care 2 persoane au gradul accentuat si 2 persoane au gradul mediu.

Dintre persoanele cu dizabilitati angajate pe postul de angajat de curatenie angajate 3 sunt necalificate si 1 persoana calificata. Alaturi de aceste persoane mai activeaza un manager part time, un responsabil vanzari full time, si un contabil part time.

Alaturi de aspectele muncii lor agentii de curatenie sunt sprijiniti in ceea ce priveste comunicarea la locul de muncă, suport in munca în echipă si planificarea activităţii proprii tinand cont de utilizarea sculelor şi utilajelor de lucru.

Servicii

Stagii de inserție

Au în vedere facilitarea accesului integrării pe piața muncii a persoanelor cu vulnerabilitate crescută, având scopul de stimulare a încrederii de sine a acestora, de motivare și de dezvoltare a unor abilități necesare accesării ulterioare a unui loc de muncă stabil.

Beneficiarii stagiilor de inserție sunt persoane care nu au experiență de muncă și întâmpină dificultăți în căutarea, accesarea sau păstrarea unui loc de muncă din motive ce țin de educație, dizabilitate, potențial de discriminare.

Evaluarea vocațională

Se va urmări atât evaluarea obiectivă a caracteristicilor personale ale beneficiarului și a nivelului acestuia de dezvoltare,cât și întocmirea unui profil vocațional și a unui set de obiective pe termen scurt, mediu și lung.

Orientarea/consilierea profesională

Orientarea/consilierea profesională în cadrul serviciilor de informare, orientare/consiliere profesională și mediere presupune identificarea, împreună cu beneficiarul, a nevoilor de dezvoltare (personală, profesională, etc.) și elaborarea unui plan de inserție profesională individualizat (planul individual de acțiune).

Stabilirea relației beneficiarului cu angajatorul

Această fază urmărește sprijinirea efectivă a beneficiarului în vederea identificării potențialilor angajatori și a ofertei de muncă existente, în conformitate cu profilul vocațional al acestuia. Consilierul de orientare privind cariera va realiza o colaborare cu potențialii angajatori, în vederea identificării posturilor vacante și pentru agrearea unor condiții de colaborare.

Consilierea post angajare

Ultima fază a intervenției are în centru eforturile comune ale consilierului și beneficiarului pentru ca acesta din urmă să își consolideze poziția proaspăt obținută, în vederea unei angajări de durată. În acest scop se va urmări susținerea motivațională a beneficiarului, sprijinirea și consilierea acestuia în vederea rezolvării conflictelor, problemelor și dificultăților obținute. De asemenea (acolo unde este cazul), se va continua gestionarea relației dintre beneficiar și angajator, prin oferirea de consiliere ambelor părți și de mediere în caz de conflict, probleme ori dificultăți întâmpinate.

Galerie foto

  • SuccES – întreprinderi sustenabile pentru incluziune
  • SuccES – întreprinderi sustenabile pentru incluziune
  • SuccES – întreprinderi sustenabile pentru incluziune

Testimonial

M-a schimbat foarte mult experiența la acest loc de muncă. M-a făcut să cresc și să îmi doresc mai mult să rămân aici. Chiar dacă este greu să muncești, aici orele sunt mai puține. Nu ești judecat după cum ești sau după culoare. Ești acceptat așa cum ești. Asta îmi place și faptul că m-a ridicat foarte mult. Această muncă m-a făcut bărbat.

R.C., 25 ani, angajat S.E.S.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați fonduri-ue.ro.
Conținutul acestui site nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
2015 | Fundația Dezvoltarea Popoarelor